neděle 9. února 2014

Zapletený koláč s nutelou

Poslala mně moje sestra recept na koláč. Podle obrázku nádherný, navíc nevypadal složitě a tak jsem se do něj pustila.


Nejprve jsem smíchala v míse "suché suroviny.


500 g hladké mouky
60 g cukru
1 balíček sušeného droždí.


K promíchaným "suchým" jsem přidala další:
2 vejce
180 ml mléka
30 g rozpuštěného másla





Těsto jsem propracovala a nechala u kamen kynout. 








Během kynutí jsem fofrem připravila oběd - vepřovou kotletu na žampionech s brkaší.



Těsto vykynulo,





rozdělila jsem ho na 4 stejné díly a vyválela placky.








Tři placky jsem natřela nutelou a naskládala na sebe.








Poslední už jsem nemazala, naznačila jsem doprostřed kolečko skleničkou a rozdělila na šestnáctiny.

A pak to přišlo, podle návodu se měl každý dílek otočit na stranu, což na návodu vypadalo nádherně. Ale moje ruce ani nervy to nedokázaly. Chvíli jsem proklínala sebe i sestru. Ale co...! Podle návodu jsem nechala ještě 30 minut kynout a pak šoupla do trouby vyhřáté na 180 stupňů. Pekla jsem 30 minut a yla překvapená, že to dopadlo líp než jsem si myslela, i když ne tak, jak mělo vypadat.
 Ani v řezu to nevypadá špatně. Dokonce to i chutná. Dávám si ještě jednu šanci, ale příště udělám náplň z tvarohu, povidel a máku.


3 komentáře:

  1. Teda že já sem lezu tak pozdě v noci.... jsem normálně dostala hlad:-))

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den,
    chvíli jsem koukala na fotky, co se mi na nich nezdá a už jsem na to přišla. :-) Obracet musíte celé dílky, tedy všechny vrstvy naráz. :-) Nebo se mi zdá, že jste obracela jen ten vrchní? :-)

    OdpovědětVymazat