pátek 5. července 2013

Svatá hora

Na Svatou horu jsem jezdila ráda už jako dítě. Milovala jsem nádherně vyzdobený chrám Nanebevzetí Panny Marie, sošku Madony s dítětem svítící ve stříbrné skříňce uprostřed zlaceného oltáře, štukovou výzdobu chrámových prostor, podloubíčko s kaplemi a bránami kolem, ale vždycky jsem se nejvíc těšila na malebné obchůdky plné svatých obrázků, růženců, svíček, sošek a babiček, které ty krásnosti prodávaly.

V naší rodině dodržujeme tradici, že máme-li něco nového, třeba nové dítě, nové auto, jedeme na "Svatou". 

Mercedes už máme druhý rok a ještě tam nebyl. To je asi ten důvod, proč nás zlobí. 

Využili jsme svátek Sv. Cyrila a Metoděje, naložili naše rodiče, kterým jsme ten výlet už dávno slibovali a vyrazili. Právě se konala mše pro rodiče s dětmi, tak bylo více než jasné, že je to mše pro nás.


Po mši a adoracích jsme prošli okolí. 

 


A do obchůdků. 
Od Páji jsem dostala dárek, který mně vehnal slzy do očí, jak moc se mi líbí.


Na parkovišti nás zaujal stejný pávík, ve kterém Páju jako malého chlapečka vozil jeho tatínek.



















A pak přišli motorkáři a mamince se splnil její obrovský sen, aby se jako bývalá motorkářka ještě svezla.










2 komentáře: