neděle 23. června 2013

Procházka zahradou

Moc ráda koukám na zahrádky ostatních blogerek. Někdy závidím, ale hlavně obdivuji, co všechno stihnete a co se vám podaří vypěstovat.

Vzala jsem foťák a šla na procházku zahradou, abych zjistila, co zbylo po velké vodě a po řádění plžáků.

Máme doma vlhko, nám to vadí, ale žampiónům vyhovuje.

Kejklířky jsou zatím stále krásné.






Kosatce
nemám moc ráda, kvetou moc krátce na to, jak dlouho "straší v zahradě".
Letos vykvetl jediný fialový a ostatní jsou žluté.



Pivoňky ráda mám.
Jakmile vykvetou, vzpomínám,
jak jsme jako malé holky chodily
se ségrou ve svátečních šatech
s proutěným košíčkem
plným pivoněk na BOŽÍ TĚLO. 

        Vrbina tečkovaná
                                                  Dlouho jsem nevěděla, jak se tahle žlutá kytička jmenuje.
 Maminka tomu říkala "žluté kytičky" a neustále mě podezírala, že je    nemám ráda a snažím se je zničit. 
Ale není to pravda, kvetou dlouho (na rozdíl od kosatců) a nepotřebují žádnou péči. A nechutnají plžákům. A navíc jsou chráněné.


Vorlíček
I v případě orlíčku jsem v podezření, že ho ničím. Ale také to není pravda. Nic po mně nechce a krásně kvete a roste a množí se...


Zvonečky
Není to nádhera?

Měsíček lékařský
Vloni jsem ho měla plnou zahradu žlutého i oranžového.
Letos jsem ho velmi zredukovala, i když ho miluju.
Pořád kvete. 

A na závěr tohle - netuším, kde jsem k tomu přišla ani co to je, ale moc se mi to líbí.






4 komentáře:

  1. pěkný herbář! ;)
    koukám, že žlutá záhada je rozšířena po celé ČR :))

    OdpovědětVymazat
  2. Pane jo, ty žampiony... ty jsem ještě nezkoušela:-)))
    Zahrádka pěkná! Jo a žlutou záhadu mám taky:-))
    Ajka

    OdpovědětVymazat
  3. ty žluté kytičky se jmenují Vrbina (http://cs.wikipedia.org/wiki/Vrbina_te%C4%8Dkovan%C3%A1)

    OdpovědětVymazat