pátek 30. srpna 2013

Šlejšky

Asi jsem to vloni přehnala, když jsem koupila 2 pytle brambor a k tomu ještě 1 košík vypěstovala. A tak jsem se zdokonalila ve výrobě bramborových knedlíků, bramborové buchty, vošouchů neboli bramboráků a došlo i na bramborové šlejšky.
Moje maminka je dělávala ráda a často a tak jsem od své puberty byla přesvědčená, že já NIKDY.
Jo, jo. Nikdy neříkej nikdy. Jednou jsem je zkusila pod maminky dohledem a měly takový úspěch, že je dělávám také často a protože jsou jednoduché, tak i ráda.
A tady je návod, kdyby chtěl někdo taky vyzkoušet:

Nastrouhané vařené brambory osolím, přidám vajíčko (maminka ho tam nikdy nedávala - ale já jo), pepř (maminka ho tam také nedávala) a polohrubou mouku (tu tam dávala i maminka).
 Vypracuju těsto, udělám váleček a nakrájím.
Z připravených šulíků vyválím šlejšky a dám na pečící papír na plech. 




Když jsou z jedné strany upečené, obrátím je a peču z druhé strany.


Upečené dám do kastrolu, přidám máslo, promíchám a na chviličku vrátím do už vypnuté trouby. 

Sníme je rovnou z kastrolu. Moc dobré je připíjet kyselé nebo normální mléko.


4 komentáře:

  1. Šlejšky jsem teda ještě nikdy nedělala, ale ty tvoje vypadají fakt skvěle:-))

    OdpovědětVymazat
  2. slovo znám, ale nikdy jsem nevěděla, co znamená :))) vypadá to super - určitě zkusím, ale musíš přidat jeden až dva podstatné udaje ;) - na kolik trouba a jak zhruba dlouho ...

    OdpovědětVymazat
  3. A já jsem zrovna dnes dělala bramboráky. Také podle receptu babičky. Ona mám vždy krásné žluté a křupavé placičky. Škubánky také zkusím. Díky za inspiraci. Byly by dobré sypané mákem?

    OdpovědětVymazat