sobota 7. února 2015

Že budu péct chleba, dusit šunku, zahradničit, háčkovat ....
... to jsem si o sobě nikdy ani nepomyslela. 
Ale každá etapa života něco odnese a něco nového přinese - kromě vrásek, artrózy, kil, brýlí.
Šunkovar jsem si nepřála, ale děti mně ho daly k narozeninám a marné bylo vymlouvání, že nemám pragandu. Koupily mi jí. Pak už se jen dožadovaly šunky. První pokus byl z kuřecích prsou. Ta se snědla tak rychle, že jsem jí nestihla ani vyfotit. Byla vážně moc dobrá, dostala jsem elán a naložila vepřovou. Kilo vepřové kýty - zrovna byla v akci, lžička pragandy, 2 lžičky soli, deci vody, lžička medu nebo cukru. Dvacet minut promíchávat a naložit do šunkovaru na 48 hodin. Za dva dny při 80 stupních 120 minut vařit a je to.


K domácí šunce patří domácí chleba - jak jinak.

K obědu domácí flíčky s doma uzeným masem a perník z domácí pekárny.

Asi se ze mě stal domácí typ. 
K dotvoření té pravé jak jinak než domácí atmosféry jsme si pořídili konvičku s ohříváčkem na čajovou svíčku.

Asi bude pravda, že velkej zadek je základ rodinného štěstí.
Já jsem šťastná!!!






3 komentáře: